24. sep
 
Har du timeavtale med Nav?
Nav Eidsvoll vil i en prøveperiode bruke hver tirsdag og torsdag til målrettet betjening av brukere som har gjort en timeavtale med oss.

Publisert: 29.jun.2016 09:39
Oppdatert: 27.jan.2017 14:16

 Både vi og brukerne kan derved møte godt forberedt til samtaler disse dagene. Timeavtale kan du få ved å benytte nav.no eller ved å ringe til Nav. De andre dagene (mandag, onsdag og fredag) er vi åpne for drop-in for alle mellom kl 10-14.
De fleste av våre brukere er vant til å bruke løsninger på internett, og ved å bruke Navs gode selvbetjeningsløsninger på www.nav.no hjelper du både deg selv og andre. Tjenestene er tilgjengelige døgnet rundt, du sparer tid og arbeid, og Nav-kontoret og telefontjenesten får frigitt tid til å hjelpe de som trenger det mest. Du kan finne informasjon om deg og din sak i fred og ro hjemmefra, du slipper å stå i kø, og du trenger ikke å vente på at noen skal ringe deg opp. Du kan faktisk ha ditt eget Nav-kontor på mobilen, 24 timer i døgnet.
På nettsidene våre kan du finne ut når pengene fra Nav er på vei, hvor mye som blir utbetalt brutto og netto og sjekke utbetalingsdatoer. Du kan sende elektronisk søknad på store områder som berører mange, slik som dagpenger og foreldrepenger - da får du god og kvalitetssikret informasjon og veiledning underveis i søknadsprosessen. Søknaden kommer fort fram til de som skal behandle den, og du får en kvittering på at søknaden er mottatt. Du unngår også usikkerheten ved tradisjonell postgang.
Og mulighetene er flere - du kan registrere deg som arbeidssøker, sende meldekort, beregne pensjonen din eller søke på ledige stillinger med tilgang til en av de aller største stillingsbasene i landet.
Vi er også tilgjengelig på facebook hvor du kan finne nyttig informasjon og svar på det du lurer på. Nav Foreldrepenger svarer på spørsmål om fødsel, adopsjon, pleiepenger, kontantstøtte og barnetrygd. Nav Jobblyst er en egen side for unge som trenger råd og veiledning om det å søke jobb eller gå på skole. På noen områder kan du også chatte direkte med nav.
Nye digitale løsninger gir brukerne hjelp og større trygghet. Vi får færre spørsmål om utfylling, og søknadene kommer inn mer komplette. Dette vil til sammen gjør at Nav-kontorene kan bruke mer tid til dem som trenger vår bistand mest.

 
Telefon: 63 92 27 00 // Tips oss: Skjema »
Ansvarlig redaktør (konst.):Vegard Storbråten Øye »
EUB har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
EUB bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no