16. nov
 
– Hvordan holder du deg i form?
EUB har snakket med flere politikere om trening.

Publisert: 16.okt.2017 19:00
Oppdatert: 16.okt.2017 14:09

Lars Halvor Stokstad Oserud (Sp), Ullensaker:

– Blir dessverre for lite tid til trening i en travel hverdag. Jeg får heldigvis brukt kroppen en del i min jobb som bonde. Om vinteren når det er roligere går jeg en del på ski. Birkebeineren er det årlige målet.

Hege Lending Svendsen (Ap), Eidsvoll:

– Jeg løper. Har løpt halvmaraton to ganger i Oslo og én gang i Bergen. Jobber med å trene meg opp igjen siden jeg ble lungesyk i fjor. Trening gir meg energi i hverdagen, risk luft, utkobling og nye ideer.

Sandra Kim Eldevik (Frp), Ullensaker:

– Jeg driver med litt yoga og liker å gå tur for å holde meg i form. Altså, det gir meg mer energi og overskudd i hverdagen!

Tom Staahle (Frp), Ullensaker:

– Lært meg å sette pris på det å holde kroppen i aktivitet. Trene hver dag har blitt en «besettelse». Løper, sykler, ski om vinteren og vekter. Orker da mer og utholdende fysisk og psykisk. God mulighet for å tømme hodet.

Bjørn Brekke (H), Hurdal:

– Løper og sykler om sommeren. Alpintrener om vinteren. Skulle ønske jeg hadde tid til å trene mer. Det gir mer overskudd til å prestere bedre, og man får klargjort tankene på en god måte.

Maren Winnem (H), Eidsvoll:

– Fram til nå har jeg egentlig bare vært et såkalt støttemedlem på diverse treningssentre. Nå prøver jeg å trene 2–3 ganger i uken. Det gjør at jeg sover bedre, konsentrerer meg bedre og føler meg mer til stede under møter.

Tonje Brenna (Ap), Ullensaker:

– Jeg har diabetes, så jeg er ganske opptatt av å få trent. Prøver å jogge tre ganger i uka og trene styrke én. Det gir energi og jeg blir alltid i godt humør etter at jeg har trent. Blir i tilsvarende dårlig humør når jeg ikke rekker å trene.

Runar Bålsrud (V), Hurdal:

– Jeg løper eller går tur i minimum en halvtime fire til seks ganger per uke. Det gir meg overskudd og energi, og er gode stunder for refleksjon og kreativitet.

Christian Bendz (H), Nannestad:

– Gåturer med høyt tempo, løpeturer, sykkelturer i høyt tempo, svømming og langrenn. Dette gjør jeg så ofte jeg kan, men vel så viktig er sunt kosthold.

 
Telefon: 63 92 27 00 // Tips oss: Skjema »
Ansvarlig redaktør (konst.):Vegard Storbråten Øye »
EUB har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
EUB bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no