25. sep
SJEF: Line Gustavsen leder Jessheim Storsenter, men hun begynte sin lokale karriere i perlebutikken i stabburet.
 
- Jeg liker meg her i byen
Hun begynte i byens minste lokale, nå leder hun det største.

Publisert: 05.jul.2018 14:00
Oppdatert: 05.jul.2018 15:42

Perlebutikken i Storgata var Line Gustavsens første jobb da hun kom til Jessheim for 15 år siden.

– Med små barn ville jeg jobbe i nærmiljøet etter vi flyttet hit. Så Knut Korsmo pusset opp stabburet og jeg satte i gang, sier hun.

– Nå er du senterleder i Storsenteret. Litt av en reise fra byens minste til byens største lokale?

–Jeg drev den i tre år, og selv om det var moro og jeg ble kjent med mange mennesker var det ensomt i stabburet om vinteren. Jeg er sosial og glad i å jobbe i team, men der var jeg mye alene. Så jeg la ned, og måneden etter begynte jeg her som markedskoordinator.

ET LIV I HANDEL

I Jessheim Storsenter har Gustavsen gått gradene i ni år, via markedsansvarlig og markedssjef. Handel er hennes bransje.

– Jeg er utdannet dekoratør med butikkplanlegging som spesialfelt, sier hun.

– Hva gjør man i en sånn jobb?

– Mitt ansvar var å utforme og omprofilere butikkjeder. Jeg ble leid inn for å utvikle blant annet Telenor-butikker og Hageland. Å kunne det kommer godt med nå.

– Har du kommet deg ordentlig inn i lederjobben?

– På mange måter er oppgavene kjent selv om ikke jeg har hatt totalansvaret før nå. Men det sto ingen parat til å ta over min jobb da jeg ble leder, derfor har jeg tatt med noen oppgaver som jeg allerede hadde. Heldigvis har jeg verdens beste kolleger som jeg prøver å fordele noe til, sier hun.

– Forgjengerne dine skrøt også av teamet her. Du er enig?

– Ja, og nesten alle sammen har vært her siden før jeg kom. Det er et stabilt og godt team som liker å jobbe slik vi gjør. Når man trives i jobben så blir man værende. Jeg er helt avhengige av dem for å drive dette store huset, sier hun.

HEKTISK

Nå når folk flest tar ferie, er det full fres i Storsenteret.

– Vi har det litt hektisk med innspurten til Jessheimdagene. En 11 dager lang folkefest krever sitt fra jul til august. Og arbeidet med å få de store artistene hit pågår nærmeste kontinulerlig, sier Gustavsen.

– I tillegg står det ikke akkurat stille i resten av byen?

– Nei, det har vært stor utvikling her og det kommer mer. Vi har alltid jobbet mye med opplevelser i tillegg til handel, noe Jessheim var veldig tidlig ute med. Nå kommer flere andre kjøpesentre etter. Som en møteplass for folk er opplevelser en viktig del av vår hverdag.

– Fortsetter dere i den retningen i årene som kommer?

– Ja. Jessheim blir mer og mer en by, noe jeg liker veldig godt. Med vår beliggenhet er vi en stor del av byen, kanskje mer enn folk vet om. Vi står bak julegata, skal ivareta Jessheimdagene og en ny byfest, så jeg føler at vi har en rolle i den urbane utviklingen. Det skal være hyggelig å være på Jessheim, og det må vi bidra til.

– Trives folk i byen?

– Det ser slik ut. Vi har flere serveringssteder med egne innganger og som dermed kan operere utenfor senterets åpningstider. Flere og flere innbyggere bruker disse på kveldstid og søndager, og det tar jeg som et tegn på at folk er urbane. Vi tror et bredt tilbud er det folk vil ha, sier Gustavsen.

 
Telefon: 63 92 27 00 // Tips oss: Skjema »
Ansvarlig redaktør (konst.):Vegard Storbråten Øye »
EUB har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
EUB bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no