18. sep
LEGO: Om en ukes tid åpner Lasse Nilsen og Ida Johansen en egen Lego-desitnasjon i storsenteret.
 
Åpner lokalt legoland
31. oktober åpner Brikkeland i Jessheim Storsenter. Her får Lego-byggere alt de trenger, uansett alder.

Publisert: 28.okt.2017 12:00
Oppdatert: 27.okt.2017 11:30

– Her skal det bare handle om Lego, men det blir mer enn bare en butikk som skal selge varer. Vi innreder nå en destinasjon der alle barn kan komme innom å bygge modeller, sier Ida Johansen og Lasse Nilsen i Lekia Kanutten.

De har tatt over butikklokalet vis-à-vis lekebutikken sin, og bygger det om til åpningen siste dag i oktober. Der skal de blant annet sette opp flere av de store Lego-byggesettene.

LES OGSÅ: Dette ølet finnes bare her

– Bare i City-serien er det 20–30 delsett, hvis ikke flere, og her kan barna se og ta på de vi stiller ut. Så bytter vi settene etter et par uker, påpeker Johansen.

BYGGER

Før åpningen må ekteparet sørge for mer enn butikkinnredningen. De har 219 kvadratmeter å boltre seg på.

– Vi skal sette opp store lekeområder rundt disse settene, så det blir mye bygging på oss den neste uken. Her skal vi ha aktivitet hver dag, og vi vet at det fort kan bli brukt timevis på dette, sier Nilsen.

– En ren barnegreie med andre ord?

– Egentlig ikke. Noen av settene er kompliserte og passer derfor godt til tenåringer. I tillegg er det mange voksne som bygger Lego, og de får sjansen til å utfolde seg her når senteret har nattåpent. Da blir det byggenatt med pølser for dem, sier han.

Ekteparet som snakker og tenker leker mer enn de fleste andre foreldre, forteller at det neppe er noen lignende butikk i Norge.

– Her setter vi også opp et filmstudio hvor barna kan lage sine egne animasjonsfilmer med Lego. Så vidt vi vet er det ingen andre steder som tilbyr alt dette på ett sted, sier de.

BESØK UTENFRA

Målet er å skape en destinasjon som trekker folk fra et større område enn senterets nedslagsfelt.

– Vi har alltid brent for å skape en destinasjon med aktiviteter for barn, og skape et annet fokus enn bare salg. Det handler om å ha det gøy.

– Hva sier Lego sentralt?

RUNDT 600 SORTER: Vil være størst på øl

– De er veldig positive. Lego er en av verdens sterkeste merkevarer, og brukes til mye mer enn bare leking. En ting er at byggingen handler om mestringsfølelse og utvikling, men faktisk brukes Lego i flere undervisningsinstitusjoner langt utover barneskolen. For oss handler det også om å skape opplevelser i konkurranse med netthandel. Vi har veldig tro på dette konseptet, sier de.

 
Telefon: 63 92 27 00 // Tips oss: Skjema »
Ansvarlig redaktør (konst.):Vegard Storbråten Øye »
EUB har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
EUB bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no