15. nov
 
BMW åpner butikk i senteret
Snart kan du inkludere en bil i helgehandelen.

Publisert: 11.jul.2017 14:04
Oppdatert: 11.jul.2017 14:18

– Vi må være der kundene er og gjøre oss lett tilgjengelige. Derfor vil vi være i Jessheim storsenter, sier daglig leder hos Bavaria Gardermoen.

10. august åpner han dørene til en 266 kvadratmeter stor bilbutikk, der det skal være ansatte til stedet hele dagen.

– Dette blir ikke bare et showroom for å vise fram ulike biler, men faktisk en fullverdig bilbutikk. Selv om vi ikke har plass til å stille ut alle modellene våre, kan de ansatte gjøre akkurat samme jobben her som de gjør på Gardermoen. Og du som kunde får kjøpt akkurat den bilen du vil ha, påpeker han om lokalene på hjørnet av Furusethgata og Trondheimsvegen.

PRØVEPERIODE GA MERSMAK

På Øvre Romerike selges BMW gjennom Bavaria på Gardermoen. Fra mars til juni leide de et lite utstillingslokale i den gamle delen av Jessheim storsenter, enkelte dager med eget salgspersonell på plass.

– Responsen fra folk som gikk forbi var svært godt og vi solgte godt med biler der. Etter hvert fikk vi til å leie dette lokalet. Bavaria har vært på Gardermoen siden flyplassen åpnet i 1998 og vi har ingen planer om å flytte derfra, men nå gjør vi oss mer tilgjengelige for flere mennesker. Det er fortsatt mange som ikke kjører til Gardermoen for å kjøpe bil, og det er nettopp profilering og salg dette handler om, sier Enderud.

– Men bilbutikk inne i et kjøpesenter?

– Ja, dette kommer til å bli bra. Vi har fått flere gode reaksjoner fra publikum i oppussingsperioden, sier han.

GLEDER SEG

BMW kaller konseptet for pop-up store, og de har prøvde det ut med hell blant annet i USA.

– Litt annerledes for senteret er det jo, men jeg synes det er spennende med et slikt konsept. Å tenke nytt er bare positivt. Så vidt jeg vet er dette det første kjøpesenteret i landet med en bilbutikk i porteføljen, sier senterleder Christin Brandt, som i forrige uke fulgte med ombyggingen av lokalet fra utsiden.

FIKK DU MED DEG DETTE: Får 500 sorter øl i butikken

MANNFOLKMAGNET

– Er ikke dette bare et trekkplaster for den mannlige delen av kundene mens konene deres er på shopping?

– Egentlig ikke, det er nok av kvinner som liker å se på pene ting. Og du må ikke glemme at vi også kjøper biler. Det er ikke forbeholdt menn lenger, påpeker senterlederen.

-Mange vil kanskje spørre om det passer seg med en bilbutikk i et kjøpesenter?

-Jeg kan ikke se hvorfor dette ikke skulle passe inn hos oss. Biler er også en vare, og vi har ingen motforestillinger mot at det blir solgt slike her i huset. Ute i Europa er dette ganske vanlig i større kjøpesentre, så at det kommer til Norge er helt naturlig, sier Brandt.

 
Telefon: 63 92 27 00 // Tips oss: Skjema »
Ansvarlig redaktør (konst.):Vegard Storbråten Øye »
EUB har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
EUB bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no