16. nov
 
Nina styler robotgressklipperne for å gjøre de spenstigere
Mange har allerede gitt robotgressklipperen et eget navn. Nå gir Nina Berglund robotgressklippere utseendet du vil på den.

Publisert: 15.mai.2018 19:00
Oppdatert: 15.mai.2018 11:45

Time etter time har hun jobbet med robotgressklipperen. På oppdrag for én som ville pimpe den opp litt. Nå er jobben utført.

– Flammer er tema, smiler Nina Berglund.

Hun synes robotgressklippere er svært nyttige å ha, men mener farger og utseende på de er så kjedelige. Derfor begynte hun å tilby styling for dem som måtte ønske. På bestilling kan hun utføre det aller meste av ønsker eierne måtte ha.

– Flammer var tema på den ene. På den andre var det retro politi fra 1990-tallet. Her er det egentlig bare fantasiene som setter begrensningen, sier Berglund.

Glad i å tegne

Nina har alltid vært glad i å tegne. Hun har også egen tatoveringsmaskin hjemme, og dyrker hobbyen pyrografi.

– Jeg er veldig glad i å utfolde meg kunstnerisk. I tillegg liker jeg å kunne endre på ting. Se mulighetene som finnes og gjøre det beste ut av det, sier Berglund.

– Hva om ordrebøkene skulle bli fulle nå?

– Det er i så fall kjempegøy. Tiden blir den eneste utfordringen da. Det tar ganske lang tid å få en slik styling gjennomført, sier hun.

Enkelte har spurt henne hva som eventuelt skjer med garantien dersom det skulle bli noe feil med en stylet robotgressklipper.

– Kjøper du en robotgressklipper kan du i utgangspunktet klage på feil i inntil fem år etter loven. Hvis feilen skyldes at du har malt eller på annen pyntet gressklipperen, så vil du miste retten til å få den reparert på butikkens bekostning. På den annen side så kan ikke butikken avvise en klage bare fordi noen har malt på dekselet. Det må være en sammenheng mellom pynten og feilen, sier Pia C. Høst, leder av avdelingen Forbrukerdialog i Forbrukerrådet. Hun sier det også kan følge med en fabrikkgaranti med gressklipperen.

Gøy å se på

– Der kan reglene være langt strengere, men som forbruker så er du uansett beskyttet av reklamasjonsreglene. Vi anbefaler uansett forbrukere å sette seg inn i vedlikehold, instruksjoner og garantivilkårene før de slår seg løs. Trenger du råd og veiledning så gå inn på forbrukerrådet.no eller ta kontakt med oss, sier Høst.

Nina Berglund håper å bidra til en hyggelig hageopplevelse for lokale familier.

– Sitter du der med familien, drikker kaffe og ser på at robotgressklipperen jobber, kan det være gøy om den ser litt annerledes ut. Både for barn og voksne kan dette være morsomt i hverdagen, smiler Berglund.

 
Telefon: 63 92 27 00 // Tips oss: Skjema »
Ansvarlig redaktør (konst.):Vegard Storbråten Øye »
EUB har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
EUB bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no