20. sep
 
Hun styler og gjør boligen lettere å selge
Natalie Bergsaune er ikke i tvil: Boliger som er stylet etter alle kunstens regler omsettes raskere enn de som står tomme eller som har selgerens eget interiør.

Publisert: 17.apr.2018 21:00
Oppdatert: 17.apr.2018 14:12

Natalie driver, sammen med Heidi Madelen Nhonzi, Kaspara bryllup og interiør på Jessheim, og i noen morgentimer saumfarer hun lokalene til Dine Møbler. Hun er på jakt etter inventar, ting og tang som kan få fart på salget av en leilighet i Myrvegen. Når hun har funnet det hun mener passer inn i leiligheten, fraktes møblene til salgsobjektet og stylingen er i gang. Målet er rask omsetning til glede for alle involverte parter.

– FOLK TRENGER VEILEDNING

Om ikke folk velger hjelp til styling, så trenger de fleste i det minste veiledning. Det mener Natalie.

– Helt utvilsomt fremmer styling salget. Det har vi mange eksempler på, sier hun.

Selv om hun har et samarbeid med Dine Møbler, har hun også et eget møbel- og interiørlager på Kløfta.

– Vi er alltid på befaring sammen med kunden først. Etter det velger vi ut interiøret. Stort sett ønsker folk full styling, forteller Natalie, som samarbeider med Eie-kontorene.

FULL PAKKE

Eieren av toromsleiligheten i Myrvegen på Jessheim som skal selges, har valgt full pakke. Boligen ble tømt, og Natalie fikk frie tøyler.

– Vi malte og pusset opp på mandag. Tirsdag morgen plukket jeg ut møbler, puter og annet inventar hos Dine møbler, som så ble fraktet til Myrvegen. Slik driver vi på over hele Romerike og den nordlige delen av Oslo. Det mangler ikke på oppdrag, sier en fornøyd stylist.

– Hvis folk ikke ønsker å bruke penger på styling – hva gjør du da?

– De fleste velger stylist, men om de bare ønsker råd, går vi systematisk gjennom boligen. Jeg gir råd rom for rom. Først og fremst må det være ryddig. Benken bør ikke flyte over av rot. Sørg for at folk ikke butter borti sofaer og andre møbler når de skal gå rundt – og kjøp inn blomster. Det liker de som kommer på visning.

– Styler du ut fra kjøpergruppen boligen er beregnet for?

– Vi snakker med megleren om målgruppen – men ikke nødvendigvis. Vi sikter oss inn på en bred aldersgruppe. Vi holder en klassisk stil, samtidig som det er sprekt. Salgsobjektet skal være innbydende for alle. Vi vil gi folk en idé om hvordan de kan innrede selv, og blander gjerne gammelt og nytt. Men hovedmålet er å gjøre det hjemmekoselig slik at kjøperne trives og føler seg hjemme når de kommer på visning.

– Er konkurransen om oppdragene stor i din bransje?

– Det er mange som jobber med styling, men vi prøver å være unike med egen stil, svarer Natalie, som rett og slett elsker jobben sin.

LES OGSÅ: En million kroner til interiør på skolen

 
Fakta

Det ble omsatt totalt 53.284 eiendommer i Norge i 4. kvartal 2017.

10.624 av dem var i bo­rettslag.

Det ble omsatt 3.995 fritidseiendommer i hele Norge i samme kvartal.

For 2017 sett under ett var boligprisene i gjennomsnitt 5,0 prosent høyere enn i 2016. Akershus, utenom Bærum, hadde størst prisvekst med 9,6 prosent. Kilde: SSB

Telefon: 63 92 27 00 // Tips oss: Skjema »
Ansvarlig redaktør (konst.):Vegard Storbråten Øye »
EUB har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
EUB bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no